czwartek, 24 stycznia 2013

Serduszkowy przepis - drobiowe serca w sosie

Witajcie ;)
Dziś przepis będzie " serduszkowy ", ale prosimy nie kojarzyć z nadchodzącymi Walentynkami :)
To zupełnie inne serduszka...
Podroby drobiowe mogą być prawdziwym przysmakiem i to nie tylko dla osób o mocnych nerwach, dzięki nim można przyrządzić wiele wspaniałych i pysznych potraw. Czemu nie? Przecież są łatwo dostępnym  produktem, można je kupić w każdym sklepie, a do tego, cena jest dosyć niska i wybór szeroki.
Nasz wybór, tym razem, padł na serduszka drobiowe, wiele jest sposobów ich przyrządzania, smakują wyśmienicie smażone, duszone, jako dodatek do farszu, a nawet w zupach.


Drobiowe Serca w Sosie

Drobiowe serduszka mają bardzo delikatny smak i lekki aromat, w połączeniu z aksamitnym sosem, podane z kaszą, stanowią doskonały i smaczny posiłek, a do tego korniszony lub surówka i smaczne, sycące danie gotowe.
A czy wiecie że serca drobiowe są bogatym źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego oraz witamin z grupy B i żelaza? Są pyszne i zdrowe - przekonajcie się!

Drobiowe Serca w Sosie
Składniki:

  • 500 g      serc drobiowych
  • 1 szt.       cebula
  • 1 szt.       marchewka
  • 1 szt.       rosołowa kostka mięsna
  • 2 łyż.       mąki ziemniaczanej
  • 1 szt.       pęczek natki pietruszki
  • 2 łyż.       sosu sojowego
  • sól i pieprz do smaku


Przygotowanie:

Serduszka dokładnie umyć, oczyścić z nadmiaru tłuszczu, żył i błon, zalać 1,5 l zimnej wody, dodać kostkę rosołową, posiekaną drobno cebulę i startą na małych oczkach marchewkę, zagotować, zebrać powstałą pianę ( szumowinę ), gotować na małym ogniu ok. 25 - 40 min., by serduszka były miękkie.
Mąkę ziemniaczaną rozpuścić w odrobinie zimnej wody i wlewać powoli do wywaru, ciągle mieszając, zagotować, dodać posiekaną pietruszkę, wlać sos sojowy, doprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać, zagotować i wyłączyć..
Podawać z ulubioną kaszą, makaronem lub ziemniakami.

Pyszne Serduszka z Sosem i Kaszą

Smacznego!!!

56 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentują na talerzu, ale z moim podejściem do mięsa, raczej bym się nie skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o nieee nie zjem nigdy żadnych serduszek ... sorki, ale ja nawet flaczków nie tknę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja flaczków nie dotykam, choć pozostali domownicy lubią, ale serduszka smakują nawet dzieciom ;)

      Usuń
  3. Wygląda smakowicie, ale jakoś nie jestem przekonany do mięsa :< Pozdrawiam i zapraszam do siebie na recenzję filmu "Django" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że tym razem moi domownicy by się na to danie nie skusili. Nie lubią nawet wątróbki;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, a my wątróbkę lubimy, no dzieci mniej, ale serduszka pałaszują na całego :)

      Usuń
    2. Jaki ten naród się zrobił dziwny. Francja -elegancja! My serduszek nie jemy ...heh. No tak ,teraz jada się krewetki i shusi....o zgrozo!!!

      Usuń
    3. Krewetki są dobre, sushi... kto jak woli, nie każde zachwyca, ale serduszka, to niebo w gębie - pyszne i zdrowe :)

      Usuń
  5. uwielbiam z tym ze ja kazde kroje na 4cwiartki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My kroimy serduszka z indyka, bo są spore, a kurze nie, zmniejszają swoją objętość prawie o połowę i stają się takie maluteńkie :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. No nić, wymyślimy dla każdego coś dobrego Magdalenko :)

      Usuń
  7. To odpada w moim jadłospisie... ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dla każdego znajdzie się u nas coś dobrego, wkrótce Walentynkowe propozycje, może rozsmakujecie się lepiej niżeli serduszkami :)

      Usuń
  9. o nie juz zaluje ze tu weszlam, lubie serduszka moj tata zawsze z nich robil mnie i mojemu bratu sosik:P
    dziekuje ze przywrocenie wspomnien z dziecinstwa.

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, to też smak dzieciństwa nas obojga :)
    Czeka Cię tu jeszcze wiele " wspomnień " oraz inspiracji :)
    Dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładnie to wygląda jednak chyba potrawa nie dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale 'smaczny' nagłówek bloga :D
    a tej potrawy bym nie zjadła, ze względu na serca ;) chociaż wierzę na słowo, że jest pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, hi, to zapraszamy na coś bardziej smakowitego :)
      Dziękuję ;)

      Usuń
  13. Niestety natura nie obdarzyła mnie aż takimi rzęsami ;)) są to rzęsy przedłużone i zagęszczone metodą 1:1.Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat zapraszam do przeczytanie posta http://placeofwomannn.blogspot.nl/2013/01/rzesy-metoda-11.html

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak tu smakowicie! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. U moich teściów, to wszyscy się biją o serce np. w rosole, ja do walki się nie włączam.

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy nie jadłam, choć co tydzień przyrządzam mojemu kotu, ale widzę że dużo tracę :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm pycha dziś u mnie serwuję na obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziekuje za zdrowy I wsapanialy prost przepis zrobie dzis z kasza jaglana..wlasnie znalazlam na lokalnym londynskim market serduszka :)). jestem troche zwarjowana jesli chodzi o zdrowa dieta Bo wciaz walcze z przezwaczjeniami ... narazie je locze razem ten przepis jest idealny... napisze jesli mi NIE wyjdzie. pozdrawiamzxxz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że przepis podoba się - smacznego życzę i czekam na opinię ;)

      Usuń
  19. NIEBO W GĘBIE :D ZROBIŁAM ZJADŁAM NIE MA ŚLADU :D

    OdpowiedzUsuń
  20. O gustach się nie dyskutuje,ale mam wrażenie,że odchodzimy od podrobów,a szkoda!Zdrowe,smaczne(wielokrotnie w kuchni światowej uznawane za rarytas) i na każdą kieszeń.Żal,że tradycja upada.Dzięki,że przypominasz i uczysz jak robić,by dobrze zrobić;)...wydaje mi się,że większość tych którzy "nie lubią"-po prostu nie jadła tych pyszności!Starym porzekadłem odpowiadam im "nie wierz gębie,póki nie położysz na zębie" i zachęcam do serduszek,żołądków,płucek,wątróbek,ozorków,cynaderek,móżdżków(o to najtrudniej) -dobrej tradycyjnej Polskiej kuchni.Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  21. 46 year old Software Consultant Magdalene Siney, hailing from Madoc enjoys watching movies like Conan the Barbarian and Sketching. Took a trip to Historic Centre (Old Town) of Tallinn and drives a Z8. jej wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz - są dla nas bardzo cenne!
Niezmiernie nam miło je czytać, dziękujemy że jesteście i czytacie ;-)
Pozdrowionka!