czwartek, 25 kwietnia 2013

Sałatka z cykorią najlepsza dla sylwetki

Witajcie ;)
Cykoria jest mało doceniana, ale z pewnością warto to zmienić, bowiem jest bardzo zdrowa, wywiera pozytywny wpływ nie tylko na urodę, ale także na cały organizm, jest również uznawana za najlepsze warzywo " odchudzające ", przyśpiesza przemianę materii, zmniejsza uczucie głodu, stymuluje spalanie tłuszczyku, więc niech nie odstrasza Was specyficzna goryczka, bo to właśnie ona jest najcenniejsza w cykorii, a przyrządzone z niej sałatki i surówki smakują wyśmienicie, dziś podzielimy się przepisem na jedną z najprostszych i najłatwiejszych sałatek.

Sałatka z Cykorii

Bardzo pyszna, sycąca i szybka sałatka,  łatwa do przyrządzenia, smak wspaniały, jest soczysta i mega aromatyczna, a plus do tego bezcenne walory zdrowotne cykorii - same korzyści!
Doskonała na śniadanie, jako obiad spisze się świetnie lub jako kolacja zdrowa ;)


Składniki:

  • 2 szt.          małe cykorie młode 
  • 1 szt.          papryka czerwona słodka  
  • 2 szt.          pomidory średnie  
  • 1 szt.          ogórek wężowy 
  • 6 szt.          jajka kurze
  • 1 szt.          pęczek koperku 
  • 6 łyż.          soku z cytryny  
  • 3 łyż.           oleju ryżowego  
  • 1 szcz.         sól i pieprz 

Przygotowanie:

Jajka ugotować na twardo ( 8 min. gotowania ), oczyścić ze skorupek.
Cykorię rozdzielić na listki, można nie obcinać głąba, bo młoda cykoria nie ma intensywnej goryczki, jeśli jednak jest gorzka, odciąć podstawę liścia. Umyć, osuszyć, małe listki zostawić w całości, większe pokroić - skropić cykorię odrobiną soku z cytryny i wymieszać, by nie ściemniała, wyłożyć na talerz.
Pomidory umyć i pokroić w ósemki.
Paprykę oczyścić z nasionek i pokroić na drobne kawałki.
Ogórek obrać ze skórki i pokroić w półplasterki.
Wszystkie warzywa wyłożyć na cykorie i delikatnie wymieszać, na górę wyłożyć pokrojone w ósemki jajka.
Koperek drobno posiekać, wymieszać z olejem i pozostałym sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem do smaku - polać sałatkę sosem i od razu podawać.


Smacznego!!!


20 komentarzy:

  1. Wygląda tak pysznie, że aż zgłodniałam! :)) Jak ja bym chciała, żeby mi ktoś takie pyszność codziennie robił :D.

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, hi, ależ dziękuję ;) Sałatka jest bardzo szybka i łatwa do zrobienia ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam sałatki a cykorii u nas nie widziałam, muszę się rozejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są łatwo dostępne w marketach i hurtowniach warzywnych Docia ;)

      Usuń
  3. Nigdy nie próbowałam cykorii. Tak naprawdę w sumie nie wiem dlaczego nigdy się nią bardziej nie zainteresowałam. Może to dlatego, że rzadko kiedy jest w sklepie obok mojego miejsca zamieszkania i nigdy nie pomyślałam, żeby bardziej intensywnie jej poszukać :) Czy cykoria ma kapuściany smak? Czy bardziej jak sałata...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cykoria, Kochana, ma smak bardziej zbliżony do sałaty, czym jest "młodsza" tym ma delikatniejszy smak i mniej goryczki, jest niesamowicie chrupiąca i bardzo zdrowa, z dostępnością faktycznie nie jest tak zawsze łatwo, ale warto zakupić i wypróbować przy pierwszej że możliwości ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak, tak, czas zadbać o sylwetkę i "zimowy " tłuszczyk przegonić precz, a sałatka w tym pomaga ;)

      Usuń
  5. Mniam! To musi smakować pysznie :)


    Zapraszam do wzięcia w moim rozdaniu. Będzie mi bardzo miło jeśli weźmiesz udział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Dakota, smakuje pysznie ;)
      Bardzo dziękuję, z pewnością zaglądnę ;)

      Usuń
  6. Pysznosci, a wlasnie myslalam aby zorbic jakas salatke ale zakonczylo sie na tortilli p;)

    OdpowiedzUsuń
  7. To coś dla mnie :) Wypróbuję na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna ta sałatka, wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. W Belgii cykoria jest wszędzie, ale ja do niedawna nawet nie wiedziałam, że to coś co po ichniemu nazywa sie "witloof" to właśnie cykoria, bo w pl nawet tego warzywa nie widziałam (na zadupiach juz tak jest) :-) Jednak ja po kolei testuję tutejsze produkty i właśnie doszlam do "witloof'a". Wyprobowalam juz tutejsze przepisy z ananasem i jestem zadowolona, więc teraz wyprobuje bardziej po polsku. Dzięki za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ciesze się, że przepis przypadł Ci do gustu Magdaleno :)
      Daj znać jak smakowała, a pomysł z ananasem musi być świetny :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  10. A ja robię z makaronem na ciepło, dodaję inne warzywa. Muszę jednak, zazwyczaj, dodać odrobinę cukru lub tartego jabłka, bo dla mnie jest zbyt gorzka.Jabłko nie będzie wyczuwalne z tłuszczem i resztą.

    OdpowiedzUsuń
  11. 24 year-old Data Coordiator Arlyne Bicksteth, hailing from Lakefield enjoys watching movies like Red Lights and Brazilian jiu-jitsu. Took a trip to San Marino Historic Centre and Mount Titano and drives a Ferrari 340 Mexico Berlinetta. pojawiaja sie na tej stronie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz - są dla nas bardzo cenne!
Niezmiernie nam miło je czytać, dziękujemy że jesteście i czytacie ;-)
Pozdrowionka!