wtorek, 15 października 2013

Zdrowa i pyszna sałatka z wędzoną makrelą i rukolą

Witajcie ;)
Dawnieńko mnie tu nie było... znaczy się byłam, ale nie dodałam żadnego przepisu, to wszystko przez brak czasu, nie wiem czy u Was również tak jest, ale mam wrażenie że za niczym nie nadążam, co gorsza, nie mogę nad niczym zapanować, układam sobie plany i zadania do zrealizowania, a potem... przekładam na dzień kolejny - brak czasu :)
Dziś zapraszam Was na pyszną i szybką w przygotowaniu sałatkę, która doskonale zasmakuje jak na uczelni, w pracy, tak i w domu - smak cudowny!

Sałatka z Wędzoną Makrelą, Rukolą i Kaparami

Tą sałatkę przygotujecie już w kilka chwil - świeże pomidory, aromatyczna rukola i pyszna wędzona makrela doprawione lekkim jogurtowym dressingiem świetnie ze sobą komponują się, tworząc pyszną całość delikatną w smaku, a także w zapachu - dla tego sałatka będzie świetnym rozwiązaniem nie tylko przy domowym stole, ale także jako posiłek " na wynos " do pracy czy na uczelnię :)


Składniki dla 4 osób:

  • 1 szt.         makrela wędzona średniej wielkości
  • 4 szt.        pomidory
  • 150 g        rukoli 
  • 3 łyż.         kaparów
  • 350 ml     jogurtu naturalnego
  • 1 szt.        pęczek szczypiorku
  • 1 łyż.         soku z cytryny
  • 1 szczyp.  imbiru w proszku
  • pieprz biały i sól morska do smaku.

Przygotowanie:

Rukolę umyć i osuszyć, wyłożyć do salaterki.
Pomidory umyć, wyciąć szypułki, pokroić na ósemki, wyłożyć na rukolę.
Przygotować sos: wymieszać jogurt z drobno posiekanym szczypiorkiem, dodać sok z cytryny, imbir, pieprz i sól - ponownie wymieszać.
Makrelę oczyścić z ości i skóry, filet podzielić palcami na mniejsze kawałki i wyłożyć na sałatkę - polać sosem i posypać kaparami, wymieszać tuż przed jedzeniem.



Smacznego!!!

Lubicie sałatki? A makrelę?
Miłego wieczoru :)

25 komentarzy:

  1. Lubię sałatki, również z wędzonymi rybami, ale kapary czasem potrafią przebić smak całego dania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kapary uwielbiam, ale zgadzam się z Tobą, czasem tak potrafią, ale nie zawsze, ich smak zależy od... producenta ;) Niektóre mocno je doprawiają, w wyniku czego kapary nabierają bardzo wyrazistego smaku, innym razem są doskonałym dopełnieniem dania - na szczęście to składnik, który może być pominięty, jeśli nie lubimy ;)

      Usuń
  2. uwielbiam kapary, kocham makrelę i rukolę, więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też tam mam, że dobra za krótka :) nie jesteś więc osamotniona ;)

    sałatka wygląda bardzo zachęcająco, aż chce się chwycić za widelec i spałaszować...wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Małgorzatko, coraz więcej dochodzi tych niepokojących sygnałów - Czas ucieka ;)
      Więc zapraszam do jedzonka ;)

      Usuń
  4. Wędzona ryba to tylko dla mojego męża, ja nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sałatki i wędzoną makrelę:) Po prostu danie wycelowane w mój gust:)

    pozdrawiam
    http://kosmetycznawyspa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Makrela, kapary i rukola? Myślę, że świetne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już chciałam radośnie oznajmić, że to idealne danie na jutrzejszy dzień, kiedy to przeczytałam, że jednym ze składników są kapary. U nas, w zaścianku, raczej ciężko je dostać... choć może w Tesco będą^^
    Mam nadzieję, że rezygnacja z imbiru nie wpłynie specjalnie na istotę tej potrawy - jeśli uda mi się nabyć kapary, zrobię tę sałatkę, ale będę musiała z niego zrezygnować, ponieważ po jego zjedzeniu mam mdłości - nie wiem, dlaczego tak się dzieje :[

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to dziwna sprawa Zajęczaczku, z reguły, tak też jak pamiętam, imbir w ciąży pomaga uniknąć tych właśnie mdłości, a u Ciebie wygląda to inaczej ;) No ale nie szkodzi, ten składnik można śmiało pominąć, a można zastąpić np. papryczką chilli :)

      Usuń
  8. i love this salad! looks really delicious

    NEW POST :)
    fantasyfashioned.blogspot.de
    xoxo ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystkie składniki sałatki uwielbiam,więc jest to coś z pewnością dla mnie <3

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz - są dla nas bardzo cenne!
Niezmiernie nam miło je czytać, dziękujemy że jesteście i czytacie ;-)
Pozdrowionka!