sobota, 16 marca 2013

Proste ciasto na śmietanie - pyszne i tanie :)

Witajcie ;)
Domowe ciasto smakuje wyśmienicie, zwłaszcza jeśli jest przez nas, własnoręcznie, zrobione, czasami jednak brak czasu sprawia, że nie mamy ochoty na " siedzenie w kuchni ", co w takim wypadku zrobić?
A skorzystać z przepisu, który jest banalnie prosty, szybki, łatwy i tani, kosztem kilku składników i chwilą wolnego czasu upieczecie smakowite ciasto, które swoim smakiem sprawi wiele przyjemności!

Proste Ciasto Na Śmietanie

Ciasto na śmietanie zawsze się udaje, ma rewelacyjny smak i jest przyjemnie wilgotne w środku. Można go dodatkowo nasączyć ulubionym ponczem lub podawać z dżemem, powidłami lub czekoladą na gorąco.
Nasza dzisiejsza propozycja jest właśnie z czekoladą, białą i mega słodką, bo ją dzieci uwielbiają, ale Wy sami decydujecie z czym i jak go spożyjecie ;)

Kawałek Ciasta Śmietanowego z Białą Czekoladą
 Składniki:

  • 300 g         mąki pszennej
  • 220 ml       śmietany 18%
  • 100 g         masła miękkiego
  • 100 g         margaryny mlecznej
  • 220 g         cukru 
  • 2 szt.          jajka kurze
  • 2 łyżeczk.   proszku do pieczenie
  • 1 op.          cukru waniliowego
  • 2 łyż.          margaryny do formy
  • 4 łyż.          bułki tartej do formy

Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać przez sito.
Miękką margarynę i masło włożyć do miski, posypać cukrem - ucierać za pomocą miksera do powstania białej, puszystej masy.

Ubite Ciasto

Do ubitej masy dodać jedno jajko, miksując na średnich obrotach, gdy się połączy z masą, wbić kolejne, ciągle ubijając, gdy masa będzie jednolita wsypać cukier waniliowy, dodawać po łyżce śmietany, ciągle ubijając, następnie dodawać po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia, ubijać do powstania jednolitego, gładkiego ciasta.

Ciasto gotowe do pieczenia

Formę do pieczenia, my wykorzystaliśmy tortownicę o średnicy 24 cm, wysmarować cienką warstwą margaryny, wysypać bułką tartą, wyłożyć równomiernie ciasto do formy i odstawić na 5 min., by siadło, jest dosyć gęste! Wstawić do rozgrzanego na 180 C piekarnika - piec 40 - 45 min., aż ciasto za złoci się, można również sprawdzić patyczkiem, gdy jest suchy po wyjęciu z ciasta - ciasto jest upieczone ;)

Upieczone Cisto Śmietanowe

Po upieczeniu uchylić drzwiczki piekarnika i pozostawić ciasto w piekarniku jeszcze na 5 min., by doszło.
Ostudzić, a po ostudzeniu można nasączyć go ponczem lub kroić na porcje i podawać go polanym gorącym dżemem, marmoladą lub ulubioną czekoladą, u nas tym razem 100 g białej czekolady roztopionej z 2 łyżkami masła - ciasto polewamy porcją gorącej czekolady, wedle preferencji i upodobań smakowych, i od razu podajemy ;)

Chcecie kawałek?  ;)
Smacznego!!!


54 komentarze:

  1. smakowicie, moja droga :) na pewno upiekę to ciasto i na pewno poleję czekoladą ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, czekolada musi być, dodaje niesamowitego smaku ;)

      Usuń
  2. Jejku, ale nabrałam na nie ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. człowiek się napatrzy, robi sie głodny....i...... d....rośnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej tam, du... w cycusie wszystko idzie Małgorzatko ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystko, co delikatne i śmietankowe, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy chcemy kawałeczek? Ależ oczywiście!!! Ja nawet poproszę dwa, bo kotek też by się chętnie skusił ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. piszę sie na kawałeczek ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda tak puszyście i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie właśnie jest, a także przyjemnie wilgotne w środku ;)

      Usuń
  8. mmmm - chcę kawałeczek! :)
    Przypomniało mi się ciacho jogurtowe i pewnie w niedalekiej przyszłości je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się mixoflife ;) Zrób i daj znać jak smakowało ;)

      Usuń
  9. U mnie ślinotok na zawołanie, już mam ochotę na słodycze, a to dopiero ranek :) Jak ja zazdroszczę umiejętności pieczenia - sama nie umiem nic, a zepsuć - wszystko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz spróbować Martusiu, a na pewno Ci wyjdzie idealnie ;)

      Usuń
  10. ale świetnie wygląda , skozystam z twojego przepisu i dam znać jak mi poszło:)))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda na bardzo delikatne, podoba mi się ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie przymierzam się do niego;)

    OdpowiedzUsuń
  13. 2 razy robiłam i 2 razy zakalec :c
    co mogłam zrobić nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, dziwna sprawa, to ciasto mi zawsze się udaje, a pieczesz bez termoobiegu?

      Usuń
  14. Właśnie zrobiłam i czekam na efekt :)jeszcze 40 min:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wygląda taki biały kolor środka, zastanawiam się czy uda się je przekroić na pół jak biszkopt i przełożyć?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja robiłam według przepisu i tez mam zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Nie wiem co powiedzieć, co jest nie tak, zawsze robię wszystko jak w opisie powyżej, ale zakalca jeszcze nie miałam, nie wiem co się dzieje... ;(

      Usuń
    2. Wszystkie składniki powinny mieć tę samą temperaturę. Może zimne jajka z lodówki dodałeś?

      Usuń
  17. Dziś wypróbuję przepis, mam nadzieje że wyjdzie znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda przepysznie, zwłaszcza że uwielbiam mokre ciasta, na pewno spróbuję! *-* :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety u mnie też zakalec :( Napisz proszę jaką dokładnie śmietanę używasz może to od nie zależy? Czy gęsta, że łyżka staje ( taką mam) czy raczej z tych płynnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, przykra sytuacja... nie wiem od to czego zależy, ja zawsze używam do pieczenia śmietany Piatnica, ona do gęstych nie należy, jest półpłynna.

      Usuń
    2. Hmm więc może tu różnica, spróbuje znowu za kilka dni z taką płynną bardziej bo na oko ciasto wygląda na takie jak lubię :)

      Usuń
    3. Trzymam kciuki, aby wyszło takie, jak należy, jest przepyszne! I też mi niektóre osoby piszą, że wychodzi zakalec, a wiele dziękuje za pyszny przepis :)
      Jakby ciasto było zbyt tęgie, dodaj trocha więcej śmietany ( ok. 100 ml więcej ) :)
      Daj znać jak Ci wyjdzie ;)

      Usuń
  20. Wspaniale wygląda, wykorzystam przepis, mam nadzieje że się nie pogniewasz :)
    Pozrowienia

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo podoba mi się ten przepis bo jest z tej grupy " zrób coś z tego co masz w domu" :) raz upieklam i się zakochałam. Jak dla mnie bez czekolady lepsze ale to kwestia gustu. Dziś robie znów ;) polecam :)2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że ciasto smakuje, a co do czekolady... oczywiście, kto jak woli, można bez, a można z mleczną bądź czarną polewą ;)
      Dziękuję za polecenie :)

      Usuń
  22. wlasnie zrobilam to ciasto, wyszlo wysmienite, robilam z polowy skladnikow, jednoczesnie zostawiajac 2 jajka, na wierzchh dalam gruba warstwe startych jabluszek, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwszy raz w życiu nie wyszło mi ciasto... Środek niewypieczony. Próbowałam ratować sytuację, wrzuciłam jeszcze do piekarnika i co kilka minut sprawdzałam, czy coś się zmieniło, ale niestety... ,,Góra'' zaczęła już się mocno przypiekać, a w środku dalej zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Zakalec, potężny ;(

    OdpowiedzUsuń
  25. 35 yr old Data Coordiator Estele O'Collopy, hailing from Manitou enjoys watching movies like Planet Terror and Snowboarding. Took a trip to Palmeral of Elche and drives a Ferrari Dino 206SP. polaczone z

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz - są dla nas bardzo cenne!
Niezmiernie nam miło je czytać, dziękujemy że jesteście i czytacie ;-)
Pozdrowionka!