niedziela, 21 października 2012

Witaminowa Bomba w... sałatce :)

Witajcie :)
Jesień, jesień, złota jesień! Na dworze tak pięknie, aż serce raduje się, ciepłe słońce otula swymi promykami, rozpieszczając nas odrobiną swojej energii, która wspaniale ładuje nasze " akumulatory ".
Mimo pięknej pogody, należy pamiętać o wsparciu organizmu, bo zimne wieczory, zmiany temperatur, a nawet, czasami zdradliwe ciepełko, doprowadzają nasz organizm do choroby. Dużo owoców, warzyw, wody, soków z domowej śpiżarni - zdrowe jedzenie wspomaga i zapobiega chorobom, a nawet gdy już są, to pomaga szybciej wrócić do zdrowia.

Sałatka - Bomba Witaminowa

Pyszna sałatka, lekka, zdrowa, z przyjemnością ją " ogląda się " i też zajada :)
Ostatnio staramy się spożywać coraz więcej " zdrowia na talerzu ", ta sałatka powstała w wyniku naszej fantazji i połączenia lubianych składników w niebanalną całość, a co z tego wyszło? Bomba Witaminowa - pyszna i zdrowa - składniki są bogatym źródłem witamin, szczególnie witaminy C!!!
Produkty do jej przygotowania, wbrew pozorom, są bardzo łatwo dostępne - kupione w Biedronce i w Tesco - zachęcamy do wspomagania organizmu poprzez smakołyki które oferuje nam natura i... sklepy :)

Sałatka - Bomba Witaminowa
Składniki:

  • 1 garść      świeżych liści szpinaku
  • 1 kawałek  świeżego miąższu kokosa
  • 1/2 szt.      awokado
  • 1 szt.         owoc opuncji figowej ( figa indyjska )
  • 1 garść      suszonych jagód goja
  • 1 szt.         pomarańcza
  • 2 łyż.         miodu naturalnego
  • 3 łyż.         soku z limonki
  • 1 szczyp.   pieprz cayenne
  • 1 szczyp.   chilli w proszku

Przygotowanie:

Liście szpinaku opłukać i osuszyć, wyłożyć na talerz.
Pomarańczę obrać ze skórki, oczyścić z białych części, miąższ pokroić na kawałki, wyłożyć na szpinak.
Jagody goja zalać odrobiną mocno gorącej wody, aby pokryła je w całości, przykryć i zostawić, aby sparzyły się i zmiękły.

Etapy Przygotowania

Awokado obrać ze skórki, pokroić w plasterki lub wedle uznania, kto jak lubi, skropić łyżką soku z limonki i delikatnie wymieszać palcami, by nie ściemniało.
Owoc opuncji figowej, inaczej zwany figą indyjską, obrać ze skórki, pokroić na kawałki i wyłożyć na talerz, można wyjąć delikatnie ostrym nożem pestki, które są bardzo twarde, ale szczególnie nie przeszkadzają :)


Orzech kokosowy nie jest wcale taki trudny do otwarcia, ale o tym opowiem Wam w osobnej notce, już jutro, my zakupiliśmy świeży orzech w całości, do sałatki wykorzystaliśmy kawałek, ale z pewnością posłuży nam jeszcze w naszych kulinarnych eksperymentach - jest taki pyszny!
Kawałek miąższu kokosowego pociąć na cienkie płatki, najlepiej za pomocą obieraczki, jest miękki i delikatny, więc nie sprawi to trudności, posypać płatkami sałatkę.
Jagody goji odcedzić, osuszyć delikatnie papierowym ręcznikiem, posypać nimi sałatkę
Przygotować dressing:
Miód wymieszać z dwoma łyżkami soku z limonki, cayenne i chilli, polać sałatkę i od razu podawać.


Smacznego!!!

16 komentarzy:

  1. Mniam! Sałatka wygląda bardzo kusząco, aż chciałoby się obślinić ekran ;)
    Trzymam kciuki za Twoją wygraną Kochana! Pomysł na "akrobację" świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię szpinaku, ale taką sałatkę chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To daj co lubisz :) A można bez zieleniny, też będzie świetna :)

      Usuń
  3. Teraz to mnie oczarowaliście.. na noc oglądać takie smakołyki to zbrodnia! Nie dość, że ślinka cieknie, to na samą myśl o bombie witaminowej... kosmos :) Przyznam się bez bicia, że nigdy nie próbowałam figi indyjskiej ani jagód goji. Na figę i. nigdy nie trafiłam (albo zwyczajnie ją przeoczyłam) a jagód też raczej ciężko szukać w swoich lokalnych sklepikach (tak,wiem,jest jeszcze internet :P).. A awokado to moja największa wpadka. Chciałam go spróbować, rozłupałam je, spróbowałam i język mi zmrowił się z obrzydzenia. Było gorzkie, paskudne-nie wiedziałam dlaczego. Okazało się (mądra blondynka, przeczytała po fakcie), że najzwyczajniej awokado było niedojrzałe mocno. Tak się zraziłam do niego, że nie wiem kiedy jest akuratnie, że zaniechałam dalszych prób. Szkoda. No nic, popatrzę sobie jeszcze chwilę na wasze foty i idę głodna spać :) Dobranoc:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha ha, Sea Naith jesteś niesamowita :)
    Figa indyjska, to inaczej owoc opuncji figowej, jest dostępna w Biedronce :) Pozostałe składniki w Tesko, więc sałatka jest " łatwo dostępna "- co do awokado, miałam tak jak ty, ale wyleczyła mnie z tej niechęci pasta z awokado, z solą, sokiem cytryny - przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, dzięki ;):D Powiem Ci, że moja osiedlowa Biedronka i ta na kolejnym osiedlu jest wiecznie tak wymieciona z dobrych rzeczy,że głowa mała. Jak przychodzę robić zakupy, to to, co najlepsze-dawno już jest wymiecione ;) Dlatego zostają mi na celu tylko winogrona,jabłka, gruszki, grejpfruty, kiwi.Grrrr..chyba kiedyś się zaczaję pod sklepem o 6 rano, świeżo po dowozie owoców i wparuję jako pierwsza i się obkupię ;) A Tesco to mam na takim za przeproszeniem "wydupiewie", że trzeba jechać tramwajem z 30 min i jeszcze z buta pociągnąć ostro ;)Kusisz tą pastą, kusisz...

      Usuń
    2. No zdarza się, u mnie też często bywają pustki, ale za egzotyką w mojej okolicy nie wszyscy, a raczej mało kto, przepada, więc korzystam na potęgę i zawsze mam - o każdej porze dnia :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zachęcam Joanno :) Teraz witaminowe wsparcie jest najbardziej potrzebne :)

      Usuń
  6. Kochana, padłam! Jedzonko wygląda pysznie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam tą sałatkę Naturalnie :), polecam serdecznie, witaminowa moc!

      Usuń
  7. OMG!!! To mnie powaliło! Moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam gorąco, smak bardzo ciekawy, bogaty, słodkawo -wytrawny... magia! Tak siedzieć i smakować, delektować się... Uwielbiam ją :) A kokoska mrożę, obieramy cały orzech, a potem dzielę na części miąższ i do zamrażarki, gdy potrzebuję, wyjmuję kawałek :)

      Usuń
  8. Keep on writing, great job!

    my web page - t-fal or tefal

    OdpowiedzUsuń
  9. 35 yrs old Financial Analyst Benetta O'Collopy, hailing from Thornbury enjoys watching movies like Divine Horsemen: The Living Gods of Haiti and tabletop games. Took a trip to Lagoons of New Caledonia: Reef Diversity and Associated Ecosystems and drives a Maserati A6G/2000 Spyder. wejdz tutaj

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz - są dla nas bardzo cenne!
Niezmiernie nam miło je czytać, dziękujemy że jesteście i czytacie ;-)
Pozdrowionka!